1989 - Næringslivets Hovedorganisasjon opprettes, rullebrett tillates igjen i Norge etter å ha vært forbudt siden 1978, Berlinmuren faller og Geitanger Bygg AS blir etablert av Jan Geitanger. Med tre ansatte og lagerkapasitet på 700m2 (noe som tilsvarer 10 % av spillearealet på Brann Stadion..) omsatte bedriften første regnskapsår for 17 millioner kroner. Etter fire år var ikke lenger 700 m2 nok o
g Geitanger Bygg pakket sammen og flyttet til gamle Bergen Jernstøperi i Bjørnsonsgaten 13-15. Her fikk de ansatte 3500 m2 å boltre seg på, en femdobling av det gamle arealet (og dermed var man oppe i 50 % av banearealet). I 1997 tok Alf Lindborg over som daglig leder og utviklingen gikk fortsatt fremover for Geitanger Bygg. I 1999 var antallet ansatte kommet opp i 12, omsetningen passerte 60 millioner og fortsatte å stige. I år 2000 trosset man dommedagsprofetier og utvidet enda engang. I januar, 2000 flyttet Geitanger Bygg inn i 6000 m2 (nesten en tidobling av det opprinnelige areaet) i Kanalveien 54, et tidligere go-kartsenter. Her fikk man plass til lager, kontor, butikk og stor utstilling, bare et par steinkast fra Fabrikkgaten hvor Geitanger Bygg lå i sine første år. Første år i nye lokaler omsatte bedriften for 73 millioner kroner, og bare tre år senere, i 2003, ble den magiske grensen på 100 millioner nådd. Da hadde de første 3 medarbeiderne blitt til 18. I 2009 sluttet Alf Lindborg som daglig leder og den rollen er nå overtatt av Frode Søfteland.
24. januar 2015 ble det holdt en heidundrenes fest på Grand, i anledning vårt 25 års jubileum. Med 200 gjester, både ansatte, gode kunder og kjekke leverandører ble det en fest for minnebøkene. Og for et år det 26. skulle bli. I 2015 omsatte Geitanger Bygg for for første gang for over 150 millioner.
1. august 2019 pakket vi sammen ansatte, parkett, trelast og trucker og vendte nesen mot Fana. I halvannet år jobbet vi med å ferdigstille ca. 8000m2 med flunkende nyoppusset plass å boltre oss på. Etter 20 år i Kanalveien ser vi nå frem mot mange spennende år i Ulsmågskaret 1 på Midtun. Vi tar fatt på fremtiden med godt humør og pågangsmot, og gjør alt vi kan for at vi skal leve opp til tidligere resultater.