25/05/2020
Хапването на бадеми помага за предпазването на организма от вирусни и грипни заболявания. Според изследвания на британски и италиански учени, съставки във външната обвивка на бадемите засилват реакцията на имунната система към този вид инфекции.
Смята се, че вещества в бадемите допринасят за повишаването и подобряването на способността на белите кръвни телца да разпознават вируси.
. Редуцират холестерола
Консумацията на 75 г бадеми на ден води до понижаване на нивата на „вредния“, LDL, холестерол с 19%, сочат резултати от проучване.
. Срещу диабет и сърдечни проблеми
Консумацията на бадеми има положителен ефект за ограничаването на риска от развитие на диабет. Ядките са богати на минерала магнезий, който играе роля в регулирането на кръвната захар.Проучване на Университета по медицина и стоматология на Ню Джърси установява пък, че хранителният режим, богат на ядките, помага за подобряване на инсулиновата чувствителност и намаляване нивата на „вредния“, LDL, холестерол при хора с предиабет.
. За намаляване на високо кръвно налягане
Хората с хранителен режим с високо съдържание на натрий страдат от недостиг на калций и калий и са изложени на по-висок риск от развитие на високо кръвно налягане.
.Предпазват от рак
Съдържанието на амигдалин в бадемите понижава риска от развитие на рак. Съставката действа като антиоксидант и помага за отстраняването на канцерогенни свободни радикали от организма.Високото съдържание на фибри в ядките прочиства червата от токсини, водещи до израждане на клетките и намалява риска от развитие на рак на дебелото черво.
. Богати са на протеини
Протеините са около 18% от състава на бадемите. Аминокиселини, съдържащи се в тях, залагат правилното развитие на мускулите и тъканите в организма. Тъй като количеството въглехидрати в бадемите е ограничено, са добър източник на белтъчини за хора с високи нива на кръвна захар и диабет.
. За повишаване на мозъчната активност
Бадемите са сред популярните здравословни храни, препоръчвани за възрастни и деца, за засилване на мозъчната дейност и паметта.
Изследвания показват, че хранителният режим, който включва бадеми, значително подобрява когнитивните умения и способностите за учене при деца и тийнейджъри. Ползите произтичат от съдържанието на фенилаланин - съставка, за която е известно, че стимулира мозъчната дейност.
. Спомагат отслабването
Хапването на шепа бадеми на закуска подпомага отслабването, тъй като те имат ефект да засищат и потискат апетита за дълго време.
Храните с нисък гликемичен индекс, като бадемите, се разграждат по-бавно от организма, с което не причиняват колебания в нивата на кръвната захар и инсулина.